Wednesday, August 18, 2010

استاندار تهران: طرح مسکن مهر در تهران و کرج اجرا نمی‌شود

به گزارش شبکه خبری کرج ، دکتر مرتضی تمدن در جمع خبرنگاران تاکید کرد: آب تهران بی‌صاحب و بدون متولی نیست که هر کس از راه برسد ادعای آلوده بودن آن را مطرح کند.

وی همچنین در خصوص برنامه استانداری مبنی بر طرح دولت در خصوص کوچک کردن شهر تهران افزود: برای محدود کردن فعالیت های آلوده و کاهش بار ترافیکی شهر تهران هیچ مجوز احداث کارخانه و صنایع آلوده تا شعاع 120 کیلومتری شهر تهران صادر نشده و حوزه شرق تهران، شمال شرقی، دامنه البرز و در غرب استان تهران به سمت «وردآورد» به فضای سبز اختصاص داده شده و هیچ اجازه ساخت و سازی صادر نشده است .

وی در ادامه صحبت‌های خود از عدم اجرای طرح مسکن مهر در تهران و کرج خبر داد و یادآور شد: به دلیل سبک کردن بار ترافیکی تهران مسکن مهر در این دو شهر اجرا نخواهد شد.

استاندار تهران در ادامه اضافه کرد: برای انتقال شرکت‌ها و کارکنان آنان و کاهش بار اجرایی اقدام به شناسایی شرکت‌ها و گروه‌های تخصصی کرده‌ایم و هدف این است که به سمتی رویم که ازدحام و تراکم جمعیت از دو کلانشهر تهران و کرج رخت بندد.

وی با بیان اینکه 350 هزار تا 400 هزار بیکار در تهران وجود دارد ، عنوان کرد: استانداری تهران با همکاری وزارتخانه‌های صنایع و کشاورزی و بخش‌های خصوصی برای ایجاد اشتغال یکصد هزار نفر برنامه دارد البته این طرح فقط برای بیکاران شهر تهران نیست بلکه برای تمامی بیکاران استان تهران تهیه شده است.

تمدن در خصوص بحث یکپارچگی در مدیریت شهری نیز ، توضیح داد: این طرح مدتهاست بر روی میز دولت قرار گرفته و امیدواریم هر چه زودتر به سرانجام برسد، چرا که طبیعت تهران به شکلی است که باید مدیریت واحدی برای حوزه‌های شهر تهران و مناطق پیرامونی آن اعمال شود.

وی در ادامه در خصوص یکپارچگی در مدیریت شهری، اضافه کرد: اجرایی شدن این طرح موجب می‌شود تا چند پارگی مدیریت تهران در سایه این طرح از بین برود.

استاندار تهران در ادامه صحبت‌های خود از مشخص شدن حریم‌های هشت شهر استان تهران خبر داد و اظهار کرد: محدوده شهرهای قرچک، ورامین، پیشوا، پردیس، بومهن و رودهن در این جلسه مشخص شد و به تصویب رسید و برای اجرا به شورای عالی شهرسازی ارسال شد.

No comments:

Post a Comment