Monday, March 30, 2009

آموزش غلط برای اقامت درهتل

7_11_11.gifاصغر ژیان دربندی  کارشناس هتلداری  
سئوال :
چندسئوال در ارتباط با اقا مت در هتل  از مقاله (براي يک اقامت دلپذير در هتل )راارسال داشته اندکه تعدادی بعلت شباهت با سئوال های زیرحدف شده  چندنمونه آن در زیرعینا در سایت قرارگرفته است که سئوال کرده اندآیا صحیح است یا خیر؟
۱-شماره‌ اتا ق را به کسي ندهيد
مطمئن شويدکه تلفنچي اتاق، تلفن‌هاي ناشناس را به اتاقتان وصل نمي‌کند.اين‌طوري خيالتان ازبابت غريبه‌هايي که مي‌ خواهندمطمئن شوند شما در اتاق نيستيد، راحت خواهد شد. مي‌توانيد خودتان با يک تماس تلفني از بيرون، تلفنچي هتل را امتحان کنيد. از او بخواهيد که حتي شماره‌‌ي اتاقتان را هم به کساني که به هتل تلفن مي‌کنند و فقط نامتان را مي‌دانند، ندهد.
۲-همه‌ي عالم را از بيرون‌رفتن خودتان خبر نکنيد
وقتي علامت «اين اتاق به سرويس احتياج دارد» را بيرون دراتاق مي‌گذاريد وخارج مي‌شويد، همه خيالشان از بابت خالي‌بودن اتاق‌تان راحت مي‌شود.به جاي اين‌کار، موقع بيرون‌رفتن، علامت «مزاحم نشويد»را روي دربگذاريدومواقعي که خودتان حضور داريد، درخواست مرتب‌کردن اتاق را بدهيد؛ يا حداقل موقع بيرون ‌رفتن ازهتل، تلفني درخواست خودتان را به پذيرش بگوييد تا فقط مسوولان در جريان باشند.
۳-ساعت زنگ‌دارخودتان را همراه ببريد
زيادبه منشي‌هاي هتل اعتماد نکنيد.مخصوصاآنها که شيفتشان زودتراز ساعت بيدارشدن شما تمام مي‌ شود.مي‌توانيد موبايلتان را هم راس ساعت موردنظرکوک کنيد تا صبح خواب نمانيد.راستي، شارژر موبايل و باتري ساعت هم فراموش نشود.
پاسخ :
ابتدا بایدبگویم این نکات ارسالی بیشتربه طنزشبیه است تا آموزش اقامت درهتل .بهتر بود بجای اقامت دلپذیراقامت خطرناک نام می گذاشتند
اینکه تلفن افراد ناشناس را به اتاق وصل نکند تلفنچی هتل ازکجا بایدتشحیص دهدتلفن کننده ناشناس است یاآشنا؟وچرا تلفنچی هتل را با یک تلفن امتحان کنیدویا غریبه ها میخواهندمطمئن شونددراتاق نیستید چه معنی می تواندداشته باشد.
واینکه علامت مزاحم نشویدرا بجای اتاق نظافت شودآویزان کنیدکه متوجه نشونددراتاق نیستید موقعیکه دراتاق هستیدتلفن کنید بیاینداتاق را نظافت کنندنویسنده هنوزنمی دانسته وقتی مسافر داخل اتاق است خانم خانه داریا نظافچی هتل اجازه ندارد وارداتاق شوندونکته دیگرامروزه تکنولوژی آنقدر پیشرفته است که رسپشنیست بدون حضورفیریکی درطبقات هرلحظه می توانددرکامپیوترواز برنامه نرم افزاری هتلداری به راحتی متوجه میشودکه کدام مسافرداخل اتاق است وکدام خارج از اتاق وکدام اتاق  مایل است اتاق نظافت شودوکدام اتاق مزاحم نشوند،کدام اتاق در چه ساعتی نظافت شده و..همینطور خانم خانه دار از هر طبقه ای که مایل باشد می تواند متوجه شودکدام اتاق صورتحساب را پرداخته ودرحال خروج ازهتل است وسرپرست خانه داری می تواندبداند نظافچی در کدام اتاق مشغول نظافت است .
وآخراینکه به منشی ها اعتمادنکنید ساعت زنگ داربا خود ببریدهمانطوریکه دربالااشاره شدسالهاست که  سیستم ها ی مختلف برای هتل ها موجوداست که اتوماتیک هر ساعتی مهیمان بخواهد می تواند سیستم را فعال کندکه اوراراس ساعتی که مایل است بیدارکندواین سیستم هاهم دراختیارمسافراست وهم دراختیار هتل هردو می توانندتنظیم کنندومنشی دراین میان نقشی نداردکه شیفت اوباشدیانباشد
اینطوربنظرمی رسد نویسنده مقاله درهیچ هتلی اقامت نداشته است حتی فرق بین ،ساختمان هتل ، بیمارستان ،اداره ،مسکونی ،پلیس ،فروشگاه ، رستوران  را هم نمی تواند تشحیص دهدکه بخواهد مطلبی آنهم درارتباط با اقامت درهتل آنهم دلپذیرتالیف نماید
نویسنده مطلب ازصنعت هتلداری خیلی فاصله داشته وهیچ اطلاعاتی ازهتل ندا شته است بهتربود طنزنویسی را انتخاب می کردند واین افرادبهتراست درمورد چیزی که اطلاعاتی ندارند زحمت بخود ندهندکه مطلبی بنویسند
استفاده ازتمام مقالات و مطالب سایت بدون دریافت مجوز کتبی پیگرد قانونی دارد

آپارتمان

سردارجنگل

تهران نو

No comments:

Post a Comment